lauantai 20. maaliskuuta 2010

"Lastensuojelun" ja "lapsen edun" hurja tilanne Suomessa..

.. lakkautetun lastenoikeusjärjestön logo..
Onko mitenkään ihmeteltävissä HEINOLAN reumasairaalan lakkauttaminen?
Vanhukset ja lapset jätetään heitteille tässä maassa; suuri osa nuorisosta syrjäytyy jo ennen työelämää. Syyt löytyvät "ostetusta" lainsäädännöstä, korruptoituneesta lainkäytöstä ja julmasta toimeenpanokäytännöstä.

Uutisissa on selostettu Turun sosiaalitoimen käynnistämää 7-vuotiaan venäläis-suomalaisen pojan muilutusta. Uutisointi on tyypillisen virkavallasta lähtöisen yksipuolista.

Turun sosiaalitoimessa lastensuojelun ja lapsen edun nimissä tehdyissä huostaanotoissa on rikottu ihmisoikeuksia jopa törkeällä tavalla ja salassapitoon vedoten peitelty sosiaalivirkalijoiden heikkoa amattitaitoa ja häikäilemtöntä käytöstä...

Tässä em yhdistyksen muistio muistio tapauksesta kymmen vuoden takaa.. Turun sosiaali- ja ulosottoviranomaiset ryöstivät 9-vuotiaan pojan ädiltä salaa poliisipartion avulla kouluretkelta ja lähettivät huumattuna lentomatkalle .. ilman saattajaa.. laittomalla passilla.

Poika saatiin takaisin 10-vuotiaana vuonna 2001; Turun käräjäoikeus määräsi yksinhuoltajuuden äidille, Turun sosiaalitoimen vastustaessa. Lapsille oikeudet -järjestö maksoi pojan paluulennon Yhdysvalloista Suomeen; Äiti joutui maksmaan lähes 3000 markan oikeudenkäyntikulut...

Kun pojan noudon virkavirheitä selvitettiin, Turun poliisipäällikkö, apulaispoliisipäälliköt ja rikoskomisario valehtelivat .. So What .. entä sitte..?

Erikoista pojan noudon yhteydestä on, että sosiaalivirkailjoille annettiin kriisiapua, mutta äiti jätettiin täysin heittelle, vaille minkäänlaista informaatiota pojan noudon jälkeisestä kohtalosta.

Tapauksia ei ole vain yksi, niitä on enemän kuin kymmenen .. enemmän kuin sata.. Valtaosa pakkohuostaanotettujen lasten biologisista omaisista ovat puolustuskyvyttömiä.

Turussa 20.3.2010
Kalevi Kannus

* * *

Muistio kokouksesta, joka pidettiin 14.4.2000 klo 13 - 14.30

Paikka Asianajotoimisto Alankoja-Kainulaisen toimisto
Läsnä
Asianajaja Leena Innanen
Merja Norros, hallitussihteeri oikeusministeriö
Liisi Teräväinen, lakimies Turun kaupungin sosiaalitoimisto
9-vuotiaan pojan äiti
Äidin avustajat
Kalevi Kannus

9-vuotiaan pojan äidin saapuessa paikalle avustajiensa kanssa olivat oikeusministeriön ja Turun sosiaalitoimiston virkamiehet jo tavanneet pojan (Yhdysvalloissa asuvan ) isän asianajajan Leena Innasen.
   Kun Kalevi Kannus  aikoi asettaa nauhoitusvälineet pöydälle ja käyntiin. Häntä kuitenkin kiellettiin nauhoittamasta tilaisuudessa käytävää keskustelua.
   Tämän jälkeen asianajaja Innanen ilmoitti toimivansa kokouksen puheenjohtajana.
   9-vuotiaan pojan äidin avustajat esittivät valtakirjansa joiden nojalla he ovat paikalla. Hallitussihteeri Norros eikä Innanen kumpikaan eivät pyydettäessä esittäneet valtakirjaa tai valtuutusta Yhdysvalloissa asuvalta pojan isältä tai oikeusministeriöstä.
   Asianajaja Innanen ei kuitenkaan suostunut ottamaan haastetta pojan isää vastaan.
   Norros ja Innanen eivät kyenneet todistamaan olivatko isän nimissä lähetettyjen hakemusten asiakirjat ja niiden allekirjoitukset USA:n viranomaisten vahvistamat.
   Norros ei myöskään halunnet kertoa mitä USA:n viranomaisten lähettämään tiedusteluun, jossa asiaa pyydettiin tutkimaan oli Suomen oikeusministeriöstä vastattu.
   Norros myönsi tehneensä henkilökohtaisesti ratkaisun isän esittämille perusteille ja suullisesta toimeksiannosta Innaselle.
   Äidin avustajat vaativat että Helsingin hovioikeudelle tehty hakemus peruutetaan.
   Kysyttäessä Norrokselta ja Innaselta ja Teräväiseltä miten tapausta ja sen taustoja oli tutkittu hallintomenettelylain edellyttämällä tavalla he eivät mitenkään todistaneet tai kyenneet sanomaan, että mainitunlaista tutkimusta olisi yleensä suoritettu.
   He eivät myöskään olleet tutkineet tai kyenneet jotenkin dokumentein todistamaan mikä maa olisi 9-vuotiaan pojan isän asuinpaikka heidän mielestään.
   Turun sosiaaliviraston suorittama kotikäynti, jossa äidille ilmoitettiin että hänen on päästettävä virkailijat kotiinsa koska lapsi on hengenvaarassa. Kysyttäessä kotikäynnin syytä ja tulosta ilmoitti Teräväinen että haluttiin tutkia lapsen terveydentilaa ja olosuhteita, jotka oli todettu vakaiksi ja vakiintuneiksi.
   Ritva Salunen kertoi monivuotisista virkavuosistaan ja kokemuksestaan lasten huostaanotto tapahtumissa ja ilmoitti kantansa olevan, että kyseessä oli huostaanotto tarkoitus, jonka Kalevi Kannus saapumalla paikalle esti koska virkailijat eivät pystyneet esittämään valtuutuksiaan, eikä edes todistamaan henkilöllisyyttään. Salunen ilmoitti myös etteivät kyseiset virkailijat olleet päteviä tutkimaan tai päättelemään lapsen terveydentilaa. Äiti sanoi myös että häntä syytettiin lapsikaappauksesta ja lapsen hengenvaaraan saattamisesta, ilman että asiaa olisi mitenkään puolueettomasti viranomaisten taholta tutkittu.
   Norros ilmoitti tehneensä päätöksen henkilökohtaisesti Isän esittämien vaatimusten perusteella ja toimivansa Suomen oikeusministeriössä käytettävän vakiintuneen menettelyn mukaan, niin että lapsi palautetaan siihen maahan mikä on hänen vakiintunut asuinpaikkansa ja huoltajuus ratkaistaan lähimmässä tuomioistuimessa. Sen vuoksi hän ei halua peruuttaa hovioikeuteen tehtyä hakemusta.
   Norros tai Teräväinen eivät vastanneet kysymykseen miksi ei asioita ole viranomaisten taholta puolueettomasti tutkittu hallintomenettelylain edellyttämällä tavalla.
   9-vuotias poika ei halua palata USAan.
   Poika on kirjoittanut isälleen kirjeen ja hänen omakätinen nimikirjoituksensa on maistraatin leimalla vahvistettu. Innasella oli tämän kirjeen kopio, eikä hän suostunut kertomaan mistä oli ja minkä viranomaisen lähettämänä oli sen saanut. Innanen väitti kirjettä manipuloinnin tulokseksi. Myöskään hovioikeuden hakemuksessaan Innanen ei ole maininnut kirjettä.
   Asiakirjoissa mainittua lapsikaappausta, josta äidin oletetaan olevan vastuussa ei kyetty keskustelussa toteennäyttämään ja Innanen sanoi, ettei äitiä syytetä mistään rikoksesta!
   Vaikka viranomaisten edustajat eivät todistaneet tutkimuksia tehdyn asian taustojen tai esim. lapsikaappauksen todistamiseksi he kuitenkin haluavat asian käsittelyn jatkuvan isän antamien tietojen perusteella haluamatta suorittaa tutkimusta äidin tai pojan kannoista.
   Kokous keskeytyi, kun puheenjohtajaksi itsensä nimennyt Innanen ilmoitti ajan olevan loppu ja lähti ulos huoneesta viranomaiset kannoillaan

6 kommenttia:

  1. Kaiken karmeinta tässä on, että jopa "ihmisoikeustuomioistuin" Braxin mukaan on "toimivallaton" 90 % tapauksia ! EIT:n "tulevaisuuskonfrenssi" Sveistsissä 18.2. 2010 ja sen teema "käytäntöjen yksinkertaistaminen" EIT:n ruuhkien takia ei lupaa mitään hyvää myöskään Suomen lapsille ja huoltajille ! Koska myös "perhepoliitiset" asiat on vedetty "yhdenvertaisuuslain" ulkopuolelle lakimuutoksella 84/2009 ei myöskään EIT Suomen "oikeuslaitoksen" tavoin ole "toimivaltainen" käsittelemään näitä Suomen lukuisia viranomaisrikoksia lapsiin kohdistettuna ! Totuus, jonka 10 000 jopa 100 000 suomalset tietävät kiistetään yhä valtion ylimmän johdon toimesta !

    Vaikka jo 2006 Niko Linsa asiasta toimitti Kimmo Sasille 7000 allekirjoittaman adrsessin ja sasi "tunnusti" sosiaaliviranomaisten "asennevamman" ... asian korjaaminen kuitenkin estetään valtion ylimmän johdon ja viraomaisten toimesta ( mm. lakimuutos 84/2009 "yhdenvertaisuuslain" toiminta alueen rajauksella).

    Jopa VKSV "uhkailee"; että rikosilmoituksen jo 2005 eduskunnan oikeusasiamiehen toteamista virkarikoksista voi tehdä "omalla vastuulla" ! Vaikka rikosilmoitus on tehty jo syksyllä 2005 ! Todisteena EOA "päätös" !

    EOA "päätöksen" 876/2/05 mukaan taas poliisilla ei ole oikeutta suorittaa esitutkintaa tuonkaltaisessa asiassa tai ettei "hallintomenettelyssä" saatuja todisteita virkarikoksista voida käyttää "itsekriminointisojan" takia !

    Julkinen todiste He 55/2007 rikoslain "korjaamisesta" pelastamaan valtion ylimmän johdon perseet Kansainväliseltä rikostuomioistuimelta kertoo yhdessä EOA päätöksen 876 julkitulon viivyttelyn kanssa; kuinka Suomen Perustuslakia kierretään "isojen" toimesta jos omat varpaat ovat vaarassa palaa suunniteltaessa lainsäädännöllisiä virkarikoksia !

    Tuo "toimitamalli" tai "maan tapa" virkarikosten lakaisemiseksi maton alle estää myös tuomitsemasta ne tuhannet lasten oikeuksia ja ihmisoikeuksia sekä Suomen lakia polkevat "viranomaiset" juuri yhdestakään virkarikoksesta !

    Asian lopullisena tulppana on "oikeusmimnisteri" jo 3 polvessa ja "laillisuusvalvojat", jotka vetovat "itsekriminointisuojaan" ja "ovat huolissaan valtioneuvoston TOIMINTAKYVYSTÄ" ihan julkisissa asiakirjoissa !

    Suomessa on hallituksen ja "oikeusministeriön" toimin yritetty saattaa voimaan "kansallista Pariisin periaateet toteuttavaa ihmisoikeusorganisaatiota" pystyyn jo vuodesta 2005 asti todellisena tarkoituksena Suomen "julkisuuskuvan" suojelu ja virkarikosten tutkinnan hautaaminen Kansainvälisen Rikostuomioistuimen "organisaatiomuutoksen" tavoin !

    Kansa maksaa kalliisti virkarikosten peittelystä ... maksu Ruanda-" oikeudenkäynnin" kautta Suomen virkamiesten virkarikosten tutkimattomuudelle "kansainvälisessä" laskun loppusumma ei vielä ole selvinnyt !

    Näistä "salaisista" sopimuksista Suomen "julkisuuskuvan" suojelemiseksi ei ole saatavissa juuri mitään virallisia tietoja; ja kansalaisten tiedonjyvien julkaiseminenkin yritetään estää mitä suurimalla rahalla ! Ja "uhkailuun" osallituvat jo hyvin korkeat tahot !

    Jos koko totuus selviää suurimmalle osalle kansaa on syytäkin kerätä aseet pois ... kansa voi yritää palauttaa demokratian jopa voimakeinoin ?

    VastaaPoista
  2. Jos koko totuus selviää suurimmalle osalle kansaa on syytäkin kerätä aseet pois ... kansa voi yritää palauttaa demokratian jopa voimakeinoin ?

    Eihän tässä ole mitään uutta. Näinhän se menee ja on ollut aina ennenkin. Vallassaolijat typerässä voimansatunnossa unohtavat sen historiallisen todellisuuden, joka luonnonlakien mukaan toistaa itseään kun (suomalainen)ihmiskunta ei opi mitään. Tästä voisi mainita mitä Raamatusssa todetaan, mutta sen aika ei ole vielä.

    Kansalaisten hyvinvoinnin ja oikeusturvan suurin ongelma on ylimielinen voimansatunnossa toimiva virkanilikkiyhteisö, joka asettuu ja asennoituu palveltavansa eli kansalaisen yläpuolelle. Niitä Suomessa riittää kun aivan suomalaiskansallinen parlamentarismi vallitsee,
    jota "päämiestämme" myöten aivan erityisesti korostetaan. Tämän parlamentarismin virkanilikkien toimintaa ei kukaan valvo vaikka on kanslaiset ylläpitävät huomattavia kustannuksia aiheuttavia "valvontaviranomaisia". Nilkki suojelee nilkkiä. Koko järjestelmä on aivan nurinniskoinen, ....jälkeen Kekkosen. Onko tämä sitä demokratiaa? Jos on niin tästä on päästävä mahdollisimman nopeasti eroon. Ei pyssyillä, eikä pommeilla, mutta virkanilikit on saatava vastuuseen. Muistetaan tämä tulevissa vaaleissa. Heitetään kylmästi syrjään ne pyrkyrit, jotka tätä virkanilikkitoimintaa ovat tukeneet ja myös jatkossa tukisivat, jos pääsisivät valtaan.

    Miksi Ruotsissa ei ole näitä ongelmia siinä määrin kuin täällä "hyvinvointioikeusvaltiossa"? Onko ongelma geeneissä? Tuliko ruotsalaisten alkuisät puusta alas huomattavasti aikaisemmin kuin suomalaisten.

    Suurin osa nykyisistä "kansanedustajista" ovat ensisijaisesti ja päätyönään kansanelättejä, joilla ei ole mitään vastuuta tekemisestään tai tekemättäjättämisestään. Tämä tyhjäntoimittaja- oman edustavoittelija sakki on heitettävä ulos eduskunnasta ja saatava tilalle aivan oikeita ja aidosti kanslaisten oikeiksia ja hyvinvointia ajattelevia edustajia.

    En väitä, että Kaikki virkailijat/viranomaiset ovat virkanilikkejä, mutta on hyvin harvassa, että aidosti olisin saanut sellaista palvelua kuin kansalaisten kustantamalla ja maksamalla toiminnalla voisi odottaa saavansa. Kun kansalainen kohtaa viranomaisen niin asetelma on se, että kansalainen maksaa hänen toimeentulonsa ja kustannuksensa minkä hän aiheuttaa maksajilleen.

    Missä vaiheessa tulee vuoronvaihto, jota enteillään täällä vaatimuksella kerätä aseita pois.? Oikeudenmukaisesti kohdeltu kanslainen ei ole vaara muille kuin virkanilikkitörkimyksille. Näsitä on päästävä eroon, joko koulutuksella tai muutoin asianmukaisin keinoin, mutta ei aseilla.

    VastaaPoista
  3. Tuntuu vahvasti siltä, että itse "LASTENSUOJELU" Suomessa
    tarvitsee kriisiapua!, joten pelastakaamme LAPSET lastensuojelijoilta!,niin kuin puolustuskyvyttömät kehitysvammaiset kansalaiset virkaedunvalvojilta!
    Tilanteesta huolestunut isoäiti.

    VastaaPoista
  4. Hyvä esimerkki "virkanilkkien" suojelusta ja ihannoinnista on koko kansan tohtorin Kiiminkisen saama nootti, jotta HÄN HOITAA VIRKATOINTAAN LIIAN HYVIN ! Siis virkamies, joka hoitaa työnsä esimerkillisesti saattaa muut "virkamiehet" häpeään ja niimpä hänelle on siitä huomautus annettava !

    Tätä toimintatapa kertoo täysin yksiselitteisesti kuinka Suomessa virkamieskuntaa "ohjeistetaan" HYVÄÄ ESIMERKKIÄ EI OLE SUOTAVAA ANTAA !

    VastaaPoista
  5. Laitetaanko siis virkamies, joka hoitaa virkatointaan esimerkillisesti Suomessa viranomaisia "valvovien" tahojen toimesta "ruotuun" ? Muualla hyvä ihminen, joka saisi kunniamitalin syyllistetään viranomaisten toimesta... sensijaan, että muiden tulisi nostaa virkatointen tasoa; pitää "liian" hyvien pudottaa tasoaan; ettei karu totuus paljastuisi !

    Suomen nuoret ovat tämän paivän uutisoinnin mukaan hyvin sisäistäneet "ohjeistuksen" ... alle 40-kymppisiä on sankoin joukoin sairaseläkkeellä ! Onko virkamiehillä jo pelko perseessä; kukas ne meidän suuret eläkkeet maksaa, kun "eläkevakuutusyhtiömme" jo osan hassasi ?

    Näyttää virkamieskunta saavan sellaista kohtelua; kuin itse on kansalaisille tarjonnut !

    Vahinko, että sitä ennen vedetään vessasta alas koko "hyvinvointiyhteiskunta" !

    Nyt alkoi poru, kun Suomi ei enää pysty elättämään 10-kertaista virkamieskuntaa muihin "hyvinvointivaltioihin" verrattuna ?

    Hyssäläkin saa mitä tilaa ... 28 000 juttua 14 kk "sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunnassa" ... montako alle nelikymppistä sairaseläkeläistä tuosta joukosta "tehdään" lisää ?

    TULOS nimittäin lain VALMISTELIJOIDEN mukaan oli tiedossa jo etukäteen !

    Valittakaa siis virkamiehet; kun kansa on toiminut TEIDÄN "ohjeittenne" mukaan !

    Suomi ei ole ajautunut ahdinkoon; SUOMI ON AJETTU AHDINKOON "EDUSTAJIEN" ja virkamiesten välityksellä !

    VastaaPoista
  6. Tämän sortin pervoja väitimme Suomessa olevan .. sosiaali- ja virkavalta teilasi meidät.

    MILJONÄÄRILLE VANKEUTTA LAPSEN HYVÄKSIKÄYTÖSTÄ
    Länsisuomalainen miljonääri on tuomittu vankeuteen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010040711426110_uu.shtml

    VastaaPoista